Saturday 8 March 2014

Bengkel Menjahit Tudung



Kursus menjahit tudung dijalan setiap hari sabtu. Gambar di atas adalah antara peserta yang menghadiri kelas jahit tudung yang saya jalankan pada minggu lepas dan juga minggu ini. Kelas tudung adalah untuk tudung 3 layer sahaja. Bilangan peserta memang terhad supaya setiap peserta dapat diberi perhatian.

Kebiasaannya bila sudah pandai menjahit tudung 3 layer seperti di atas, tudung-tudung lain lebih mudah untuk dijahit. Hanya dengan mengikut pola sahaja untuk mendapat bentuk tudung, tudung tersebut boleh dijahit mengikut teknik-teknik yang biasanya lebih kurang sama sahaja dengan tudung 3 layer yang saya ajarkan.

Bila datang kelas, saya akan ajar juga cara memotong shawl/selendang. Saya juga akan beri satu pola tudung percuma yang ada dalam simpanan saya. Boleh pilih sendiri pola yang berminat. Tudung yang berjaya dijahit sendiri boleh di bawa balik.

Apabila dah selesai kursus perlu mencuba jahit sendiri tudung supaya tidak lupa. Kalau masih ada yang tak berapa faham boleh datang semula, saya boleh tunjukkan atau pun telefon sahaja, InsyaAllah saya akan tunjukkan bahagian mana yang tak berapa faham tanpa apa-apa caj tambahan.

Gambar dalam blog ini saya masukkan hanya dengan kebenaran tuannya terlebih dahulu untuk dikongsi dengan pembaca sekelian. Jika sesiapa yang tak mahu gambarnya dikongsikan, jangan risau saya tak akan ambil gambar dan kongsikan dengan sesiapa.

Seronok kan boleh menjahit tudung sendiri. Apa sahaja fesyen tudung yang kita berminat boleh sahaja dijahit sendiri. Boleh buat juga untuk anak-anak, emak, adik-adik dan kawan-kawan.

Berminat boleh call/sms/whatsapp Kak Ros: 017-4315193. Siapa booking dahulu, dia akan belajar dahulu.

Saya pernah post maklumat berkaitan kursus menjahit tudung ini pada post yang lepas. Boleh rujuk kat sini untuk maklumat lanjut.

Kelas Menjahit Tudung Di Bangi

Belajar Menjahit Tudung, Datang Kelas Atau Belajar Sendiri?

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018