Sunday 2 March 2014

Cara Beli Baju, Tudung, Shawl, Telekung Di Kedai Online

Ada beberapa produk terbaru telah saya masukkan di kedai online Nash Fesyen di alamat berikut: www.nashfesyen.com.

Saya merekabentuk kedai online ini menggunakan Bahasa Melayu untuk memudahkan setiap orang untuk membeli produk pilihan di kedai online ini. Orang luar mesti tak membeli pakaian Melayu.

Untuk membeli produk seperti baju, tudung, shawl, telekung dan lain-lain tidaklah susah. Di sini saya akan tunjukkan bagaimana hendak membeli di kedai online Nash Fesyen di www.nashfesyen.com.

Walaupun ramai lebih selesa memesan produk dengan menghantar sms/pm/whatsapp, kali ini marilah cuba membeli sendiri melalui kedai online Nash Fesyen.

LANGKAH 1:
Pilih barang-barang yang ingin dibeli dan klik pada 'TAMBAH KE TROLI' atau jika ingin membeli lebih dari sehelai, masukkan bilangan tersebut dan klik 'TAMBAH KE TROLI'.


LANGKAH 2:
Klik 'CHECK OUT' jika ingin membeli 1 produk sahaja. Klik 'TERUSKAN MEMBELI' jika ingin membeli produk-produk yang lain.


LANGKAH 3:
Jika ingin membeli produk yang lain, pilih produk yang dikehendaki dan klik pada 'TAMBAH KE TROLI' seperti langkah yang pertama tadi.


LANGKAH 4:
Laman berikut akan muncul selepas membuat pembelian. Sekarang terdapat 2 produk pada troli atau Cart. Klik pada'CHECK OUT' jika hanya ingin membeli produk yang dipilih.


LANGKAH 5:
Sebelum itu, jika ingin mendapat anggaran bayaran kiriman/bayaran pos, klik pada 'ANGGARAN BAYARAN KIRIMAN'. Pop Up window akan keluar dan memberi anggaran bayaran kiriman/bayaran pos.



LANGKAH 6:
Selepas diklik pada'CHECK OUT' seperti pada langkah 4, paparan laman berikut akan muncul. Jika anda sudah mendaftar atau membeli sebelum ini, anda boleh terus masukkan alamat email dan password untuk langkah seterusnya. Jika anda belum pernah mendaftar atau membeli sebelum ini, maklumat seperti Alamat lengkap, Maklumat untuk dihubungi dan Maklumat log masuk perlu diisi dahulu.



Lihat contoh pengisian maklumat-maklumat yang perlu diisi. Selepas selesai mengisi maklumat yang dikehendaki klik pada 'HANTAR MAKLUMAT' pada bahagian bawah sekali.




LANGKAH 7:
Paparan laman berikut akan muncul, jika masih ada maklumat alamat yang silap, klik pada 'TUKAR ALAMAT' untuk mengemaskini alamat yang baru. 

Pilih 'KAEDAH PENGIRIMAN'


LANGKAH 8:
Lihat pada maklumat alamat pengiriman. Pastikan betul supaya produk dapat dihantar adalah pada alamat yang betul.

Lihat Jumlah Keseluruhan Pembelian untuk produk yang dibeli.

Jika ada kupon diskaun, masukkan kupon diskaun di dalam ruang di sebelah kanan 'Kod Penebusan' untuk mendapat harga diskaun. Kupon diskaun akan diberi dari masa ke semasa samada melalui blog ini atau melalui newsletter. Jika ada sebarang pesanan atau komen tinggalkan di ruang pesanan atau komen. Klik 'TERUSKAN' untuk langkah seterusnya.


LANGKAH 9:
Laman dengan paparan berikut akan muncul memberikan ringkasan tentang maklumat tentang Alamat Bil/Penghantaran, Kaedah Pembayaran, Kaedah Penghantaran dan juga Jumlah Harga Barangan. Klik 'PENGESAHAN PEMBELIAN' untuk mengesahkan pembelian anda.




LANGKAH 10:
Paparan berikut akan muncul mengesahkan pembelian anda. Ini merupakan langkah terakhir dan anda sudah selesai membeli melalui kedai online Nash Fesyen. Klik pada 'Log Keluar' jika ingin keluar dari kedai online.


Anda telah berjaya Log Keluar. Jika ingin masuk semula dan membuat pembelian yang lain sila Log In semula menggunakan email dan password yang didaftar pada awal tadi.


Email berikut akan diterima  mengesahkan pembelian anda dan menjadi rujukan berkaitan pembelian yang dibuat.

Barangan akan dihantar selepas pengesahan pembayaran dibuat. Jika ada sebarang masalah atau cadangan untuk memperbaiki kedai online ini sila hubungi saya. InsyaAllah akan diperbaiki dari masa kesemasa.

Banyak lagi produk terbaru akan diisi dan InsyaAllah produk-produk ini adalah dari hasil jahitan saya sendiri.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018