Showing posts with label mesin jahit tepi. Show all posts
Showing posts with label mesin jahit tepi. Show all posts

Friday, 5 August 2016

Jahit Tepi Tudung dan Shawl

Boleh hubungi saya untuk perkhidmatan jahit tepi tudung dan jahit tepi shawl. Saya mempunyai mesin jahit tepi biasa dan juga jahit tepi halus.  Mesin jahit tepi halus saya adalah mesin jahit industri berjenama Yashima. Mesin jahit ini berkelajuan tinggi dan tahan lasak. Jahitannya memang kemas.

Setakat ini saya berpuas hati dengan mesin jahit ini. Setakat ini pelanggan pun tidak pernah complaint. Saya belum pernah mencuba untuk jenama yang lain. Antara jenama yang saya pernah dengar seperti Juki, Brother, Singer, Toyota dan lain-lain tetapi saya tidak pernah guna. Jadi saya tidak tahu yang mana satu lebih baik.

Boleh lihat sendiri gambar-gambar di bawah untuk perkhidmatan jahit tepi halus tudung dan shawl yang ditempah oleh pelanggan.

jahit tepi halus pada shawl dengan pelbagai kaler

mesin jahit tepi halus

mesin jahit tepi biasa

dijahit dengan jenama sendiri seperti diminta oleh pelanggan

beberapa benang jahit tepi halus pelbagai warna

jahit tepi halus pada tudung 3 layer - oren

jahit tepi halus pada tudung 3 layer - rainbow

jahit tepi halus pada tudung 2 layer - hitam

jahit tepi halus pada tudung 3 layer - merah

jahit tepi halus pada tudung 3 layer - hijau

jahit tepi halus pada tudung 2 layer - kuning



jahit tepi halus pada shawl - biru

jahit twpi halus pada shawl - maroon

Thursday, 26 September 2013

Kualiti Mesin Jahit Tepi

Hari ini mesin jahit tepi biasa aku buat hal lagi. Tak boleh digunakan sebab mata pisau tumpul. Tak boleh potong kain dan benang sepenuhnya. Jahitan nampak tak kemas dan berserabut. Pelanggan aku pula  dah mula telefon nak jubah dan dress siap sebelum hari raya haji ni.  Apa aku boleh buat, nak tukar sendiri mata pisau tak tahu. Jadi kenalah  panggil mekanik mesin jahit  untuk datang baiki.

Aku telefon Alex, mekanik mesin jahit untuk datang baiki. Janji nak datang pukul 11.00 pagi tetapi hampir pukul 3.00 petang baru datang. Aku pun dah tak ada semangat nak buat kerja lain. Akhirnya layan facebook dan tengok TV.

Walaupun mesin masih boleh jahit tetapi kualitinya memang nampak teruk sedikit. Biarpun jahitan tepi biasa ini tidak nampak dari depan baju kerana berada di sebelah dalam kain. Aku memang tak puas hati kerana pelanggan akau mungkin akan complaint. Aku perlu pastikan  pelanggan aku  berpuashati. Itu yang perlu dijaga. kalau pelanggan tahu kualiti jahit tepi aku tak bagus  mungkin mereka tak akan datang lagi. Setakat ini pelanggan aku tak pernah complaint lagi sama ada jahit tepi biasa atau jahit tepi halus.

Selepas tukar mata pisau, akhirnya mesin jahit tepi dapat menjahit dengan kemas semula. Mungkin terlampau kerap aku guna tak berhenti-henti. Pisau pun dah mula tumpul. Mesin perlukan servis. Kena keluar belanja.

Itulah serba sedikit kisah aku hari ini. Gambar di bawah adalah contoh jahitan selepas ditukar mata pisau. Aku harap selepas ini mesin jahit tepi aku tidak mendatangkan masalah lagi kepada aku. Aku perlu teruskan kerja aku sekarang.

Mata pisau mesin jahit

Jahitan sebelah atas  mengguna 2 jarum. Sebelah bawah 
dengan 1 jarum

Monday, 29 July 2013

Mesin Jahit Tepi

                                                            Mesin jahit tepi
                                                        
Dah la banyak lagi tudung tak siap mesin jahit tepi pula buat perangai. Dari pagi tadi asyik putus. Banyak lagi tudung syria tak siap. Akhirnya terpaksa panggil Alex repair mesin. Panggil guna telefon rumah tak jawab. Nasib baik bila pakai hanphone dia jawab. Alex pula setuju nak datang. Cepat sahaja sampai. Bila buka mesin tu rupa-rupanya pisau bengkok. Alhamdullillah dak ok.

Sesiapa yang berminat untuk dapat service repair machine daripada Alex boleh hubungi Kak Ros.

Mesin jahit tepi jenama Yashima memang dah lama berjasa. Dah lebih 10 tahun. Masa pindah kat Sabah hari tu mesin pun angkat pindah sekali. Sekarang kat Bandar Baru Bangi pula. Mungkin mesin ni perlu rehat juga. Akhirnya kena keluar juga RM 40.00. Nasib laaa.

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2017