Sunday, 22 December 2013

Berjalan-Jalan Di KLCC

Rancangan asal ke Kuala Lumpur hari ini adalah untuk membeli kasut dan beg sekolah anak-anak sambil berjalan-jalan di KL. Saya memang berjanji dengan anak-anak pada cuti sekolah nanti nak bawa berjalan-jalan di KL.

Oleh kerana terlalu sibuk terpaksa ditangguhkan dahulu. Mana tak sibuk setiap minggu hari sabtu ada sahaja kelas menjahit tudung termasuklah pada hari cuti Krismas dan hari sabtu minggu depan. Hari ahad pula ramai yang nak datang ke rumah disamping banyak baju tempahan yang belum siap dijahit. Begitu itu juga banyak tempahan baju sekolah dan tudung belum siap lagi. Perlu disiapkan  sebelum sekolah buka semula. Memang tak ada masa.

Oleh kerana sudah berjanji dengan anak-anak terpaksalah pilih hari ini. Itu pun sebelah petang sahaja. Kalau petang ini tak pergi juga KL memang dah tak ada hari lain lagi. Cuti sekolah dah nak habis.

Oleh itu plan pagi  untuk siapkan gunting beberapa helai baju kurung dan baju sekolah. Semua nak urgent. Minggu depan nak datang ambil. . Masa semakin suntuk. Akhirnya pagi ini siap juga  potong 7 pasang baju. termasuk baju sekolah anak-anak.

Keluar dari rumah agak lewat lebih kurang pukul 3.00 pm. Sampai sahaja di tol Sungai Besi, ada panggilan telefon pelanggan nak datang ke rumah. Katanya dia dah 'on the way' ke rumah. Macam mana nak buat ni, mana boleh patah balik. Terpaksalah beritahu suruh datang malam nanti. OK, nanti malam saya datang. Lega rasanya.

Siap membeli beg dan kasut sekolah, masa masih awal. Anak-anak ajak berjalan-jalan dahulu di Dataran Merdeka. Baru sahaja nak menjejak kaki ke Dataran Merdeka hujan pula turun. Dapat sekejap sahaja singgah di Dataran Merdeka. Sempat ambil beberapa keping gambar.

Terus sahaja masuk ker kereta dan buat keputusan untuk pergi ke KLCC. Sampai di KLCC masa dah agak lewat.Lebih kurang pukul 6.15 pm. Saya sendiri sudah lama tidak menjejak kaki ke KLCC. Sejak berpindah ke Bangi tidak pernah sekali pun membawa anak-anak berjalan KLCC. Kali ini sampai juga.

Jiran pula ada bercerita tentang tempat menarik, Aquaria yang mesti dilawati apabila pergi ke KLCC.  Mesti melawat kalau tidak rugi. Anak-anak juga pernah dengar dari kawan-kawan tentang Aquaria ini. Masing-masing berminat untuk ke Aquaria KLCC.

Sampai sahaja di Aquaria masa sudah menunjuk ke pukul 6.45 pm. Masih sempat lagi. Aquaria tutup pukul 8.00 pm. Terus sahaja ke kuanter tiket. Pengunjung sudah tidak begitu ramai. Mungkain dah petang. Jadi sempatlah bawa anak-anak melihat hidupan laut di Aquaria.

Ikan yang besar di Aquaria adalah ikan pari, ikan jerung dan beberapa ekor ikan yang lain, berenang-renang di atas kepala. Memang jelas nampak. Masing-masing seronok. Sempat juga merakam beberapa keping gambar tetapi gambar tidak beberapa cantik kerana peraturan Aquaria tidak membenarkan mengambil gambar mengguna flash.

Habis melawat Aquaria, solat dan bejalan-jalan di Taman KLCC sambil menikmati keindahan malam di KLCC yang penuh bercahaya. Puas bejalan-jalan di taman, lepak pula di tepi tasik air pancut berirama. Agak lama juga di situ sehingga anak-anak mula bosan dan mengajak pulang kerana lapar.

Sampai di Bangi jam sudah menunjukkan pukul 9.30 pm. Anak-anak sudah merungut lapar. Singgah di seksyen 8 untuk menikmati makan malam. Semasa sedang makan ada message masuk. Pelanggan yang nak datang malam nanti tak jadi datang. Katanya tak ada kereta. Besok sahaja saya datang.

Oklah jumpa besok.









Post a Comment

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2017