Monday 10 August 2015

Warna Warni Di Aidil Fitri 2015

Bersama kawan-kawan sekolah.

Syawal makin menghampiri ke penghujungnya. Setiap minggu ada sahaja jemputan ke rumah terbuka aidil fitri untuk meraikan bulan syawal ini. Suasana rumah terbuka yang diraikan sehingga sebulan di bulan syawal tidak pernah dirasai di zaman kanak-kanak dahulu. Paling lama pun merasai suasana aidilfitri hanya seminggu sehingga duit raya habis dibelanja atau tiada lagi kuih raya di rumah. Walaupun begitu zaman kanak-kanak tetap indah.

Cuti raya baru-baru ini singkat sahaja berada di kampung. Tidak sempat untuk berjalan jauh kerana cuti sekolah tidak panjang. Seperti biasa cuti hari raya dihabiskan dengan menziarahi sanak saudara dan berkumpul bersama kawan-kawan yang pulang ke kampung.

Minggu kedua selepas hari raya apabila pulang semula ke sini sempat juga mengadakan rumah terbuka secara ringkas dengan menjemput jiran-jiran sebelah rumah, para pekerja dan kawan-kawan yang berada di sekitar sini sahaja. Minggu-minggu seterusnya lebih banyak masa dihabiskan untuk menghadiri jemputan dari kawan-kawan pula.

Masa-masa sibuk kini kembali menjelma seperti tidak ada cuti lagi. Kedai jahit sudah beroperasi seperti biasa. Alangkah seronoknya kerana dapat menulis di blog ini lagi.

Gambar-gambar kenangan hari raya dirakam di sini supaya dapat dilihat semula di kemudian hari.






Sedih apabila terkenang kepada kakak ku yang pergi menghadap ilahi beberapa hari sebelum syawal menjelma. Al fatihah untuk Kak Mariah. Semoga tenang di sana.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018