Wednesday 19 November 2014

Cepatnya Masa Berlalu


Okay.

Tutup mata anda sekarang  untuk beberapa ketika.  

Kemudian buka semula. 

Adakah anda merasai bahawa anda sedang bergerak?

Saya rasakan TIDAK. Kecuali jika anda sedang berada dalam kenderaan yang sedang bergerak. 

Anda tidak merasai apa-apa pergerakan langsung.

Anda masih berada di tempat yang sama, di kerusi yang sama, di tempat anda berada sekarang.

Pada hakikatnya kita sedang bergerak. Bumi bergerak mengelilingi matahari. Seluruh sistem galaksi kita sedang bergerak. Masa bergerak begitu pantas. Umur semakin meningkat. Keadaan sekeiling kita sedang berubah. 

Rupa-rupanya sudah setahun lebih saya menulis blog ini. Begitu cepat masa berlalu. Sekolah sudah mula bercuti. Tahun 2014 semakin ke penghujungnya. Tahun 2015 sedang menanti. Keadaan kita masih sama seperti dahulu. Tidak ada apa-apa tindakan yang diambil. Tiada apa-apa perubahan dilakukan. Masih banyak yang ketinggalan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pada hari sabtu dua minggu lepas, selepas kelas menjahit, malamnya saya dan suami ke Alamanda, Putrajaya menonton filem terbaru Interstellar

Saya kerap tertidur sepanjang tayangan berjalan. Letih kerana seharian mengajar menjahit tudung. Sehingga habis tayangan langsung tidak faham jalan cerita. Rugi sahaja.

Apabila selesai tayangan saya bertanya kepada suami. 

Bagaimana jalan ceritanya?

Manusia sudah menemui penempatan baru untuk  tinggal jika bumi ini terancam. Manusia akan berpindah ke sana.

Rupa-rupanya saya sudah banyak ketinggalan kerana kerap tertidur selama ini.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018