Saturday 11 January 2014

Shawl Instant



Semuanya nak instant termasuklah fesyen shawl. Di zaman yang serba pantas ini semuanya mesti segera. Dari urusan harian, makanan termasuk juga cara berpakaian.

Oleh sebab itu design fesyen juga tidak ketinggalan . Mesti mudah dipakai, cepat dan tidak ketinggalan dari segi fesyen. Kebiasaan nak pakai shawl memang mengambil masa. Terutamanya ketika nak menggayakannya. Kalau tak pandai pakai nanti nampak tak kemas.

Sebab itu munculnya design shawl yang instant. Ada kuntuman bunga pula di sisi. Shawl adalah dari fabrik chiffon plain yang berkualiti. Walaupun segera tetapi berfesyen. Mudah dipakai dan nampak trendy.

Masa sangat berharga untuk setiap orang. Jika untuk memakai shawl sahaja mengambil masa sampai 20 minit. Bayangkanlah berapa banyak masa dihabiskan setiap hari.

Masa itu emas. Itulah yang selalu kita dengar. Tetapi ada yang tak setuju. Katanya masa itu tak boleh dibandingkan dengan harta benda atau wang ringgit. Masa itu tidak ada tolok bandingnya. Masa yang pergi tidak boleh kembali lagi. Oleh itu masa itu bukan emas tetapi adalah kehidupan. Kehidupan yang lepas tidak boleh berpatah balik.

Masa tidak boleh dibazirkan begitu sahaja. Semua yang boleh jimat mestilah dijimatkan termasuklah memakai shawl.  Begitu juga bagi pelajar universiti dan kolej. Rungutan tidak cukup masa selalu kita dengar.

Selepas ini ada kuliah. Assignment pun belum siap lagi. Awal-awal lagi lecturer dah bagi warning sesiapa yang copy-paste dari internet akan diberi gagal. Susahlah macam ni. Masa dah makin singkat. Nak tiru kawan pun tak boleh. Kawan pun asyik tanya kita bila nak siap. Oleh itu terpaksalah cari bahan sendiri. Google melalui internet kemudian pandai-pandailah spin ayat. 

Semasa google terjumpa blog ini. Tersangkut pula kat sini. Berapa banyak masa dah dihabiskan. Nak baca entri ini pun dah ambil beberapa minit. Nasib baik ada shawl instant.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018