Wednesday, 20 August 2014

Shawl Palestin



Serangan  berterusan rejim Zionis Israel terhadap bumi Palestin Di Gaza menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Berbagai cara dilakukan untuk mengutuk serangan tersebut seperti mengadakan demontrasi, memboikot produk-produk yang dikatakan membantu rejim Israel dan bermacam-macam cara lagi. Semuanya dilakukan dengan niat membantah keganasan rejim Israel terhadap umat Islam di Palestin. 

Antara cara lain yang boleh digunakan untuk menyatakan sokongan terhadap Palestin adalah dengan menunjukkan simbol-simbol atau lambang-lambang yang berkaitan dengan negara tersebut. Memakai T-shirt, tudung, shawl dan sebagainya yang melambangkan negara Palestin seperti warna-warna yang terdapat pada bendera Palestin adalah antara yang popular dilakukan terutamanya oleh anak-anak muda kita. Oleh sebab itu terdapat beberapa permintaan terhadap tudung dan shawl yang melambangkan sokongan terhadap umat Islam Palestin. 

Shawl yang saya hasilkan ini adalah menggunakan kain dari tudung bawal yang digabungkan menjadi tiga layer dan dijahit sambung untuk mencantumnya. InshaAllah jika ada kelapangan nanti saya akan jahitkan lagi shawl Palestin menggunakan kain chiffon pula supaya warnanya lebih terang dan nampak jelas.
Post a Comment

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2017