Showing posts with label tudung sekolah awning lembut. Show all posts
Showing posts with label tudung sekolah awning lembut. Show all posts

Sunday, 29 December 2013

Jahit Baju Sekolah dan Tudung Sekolah Soft Awning





Deadline untuk menjahit baju sekolah dan tudung sekolah semakin hampir. Mesti siap sebelum 1 Januari. Kali ini tempahan dari pelanggan adalah dalam bentuk package baju sekolah, tudung dan juga jahit lencana sekolah.

Persediaan anak-anak sekolah mestilah dipenuhi sebelum sekolah dibuka. Dari pakaian sekolah, beg, buku tulis, alatulis dan pelbagai yuran memerlukan perbelanjaan yang besar. Kalau anak ramai dari pra sekolah sehinggalah sekolah menengah bukan sedikit belanja yang perlu dikeluarkan.

Semuanya demi anak-anak dengan harapan akan berjaya dengan cemerlang.

Kebiasaan pakaian sekolah dan tudung, ibu lah yang membuat pilihan. Kalau boleh biarlah pakaian yang dipakai selesa dan boleh dipakai sehingga habis setahun. Tak perlu keluar belanja lebih.

Tudung pula yang paling senang diurus untuk anak-anak terutama yang bersekolah darjah 1 hingga 4. Darjah 5 dan 6 dah boleh urus sendiri. Mesti mudah dipakai, cepat dan segera. Kalau boleh biarlah anak boleh memakai sendiri tudung walau dimanapun sama ada di rumah atau di sekolah terutamanya ketika hendak bersolat.

Kalau dulu tudung susah dibentuk di bahagian kepala dan nampak mengelebeh sehingga menyebabkan rasa tak yakin nak pergi sekolah. Takut ada kawan-kawan yang perli.  Perasaan itu sentiasa wujud dan rasa tidak selesa. Untuk membentuk tudung pula mengambil masa yang lama terutama selepas mengambil air sembahyang. Ibu di rumah lebih merasa susah hati. Bolehkah anak aku ini mengurus diri sendiri?

Seharian anak di sekolah, bersukan, perhimpunan dan lain-lain aktiviti memerlukan tudung yang sesuai.

Oleh sebab itu pilihan tudung sekolah berawning adalah yang paling tepat. Oleh sebab itulah tudung soft awning putih banyak mendapat tempahan pada kali ini.

Material adalah dari jenis kain lycra yang selesa, mudah dipakai, sejuk, lembut, menyerap peluh, tahan panas dan tak merasa rimas. Bila memakai tudung terletak elok di kepala. mudah dicuci dan tahan lasak. Awning pula terbentuk cantik, tak mudah kemek, patah dan boleh dibasuh menggunakan  mesin basuh.

Apabila semua keperluan sekolah dah selesai bolehlah nasihatkan anak-anak.

Baju dah ada, tudung pun Cik Ros dah siap jahit, beg sekolah dah beli. Kenalah belajar rajin-rajin.Tahun ni nak ambil periksa. Jangan dok sibuk lagi dengan face book, berhenti tengok cerita korea, tengok k-pop. Soalan periksa bukan nak keluar cerita korea. Tahun depan semua kena STOP. Mesti lulus cemerlang. Rajin-rajin baca buku. Hafaz quran. Tengok anak-anak orang lain. Beg sekolah pun tak mampu beli. 

Selepas itu tengok respon anak-anak. 

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2017