Wednesday 4 June 2014

Butterfly Shawl Berawning





Dari sekeping kain menjadi sebentuk tudung atau shawl yang menarik. Begitulah terbentuknya pelbagai fesyen walaupun hanya untuk dipakai di kepala. Rekabentuk fesyen tidak ada sempadannya. Baik baju, tudung atau shawl. Ada sahaja design terbaru yang direka. Walaupun tudung atau shawl nampak simple sahaja dengan rekabentuk yang hampir serupa. Tetapi apabila datang kepada mereka yang kreatif pelbagai design baru boleh terbentuk.

Pada entri yang lepas saya telah tunjukkan shawl butterfly bersama dengan polanya sekali. Kali ini rekabentuknya sedikit berbeza dengan tambahan awning pada shawl. Shawl pula digabungkan dengan dua kepingan kain menjadi dua layer seupaya lebih tebal dan jarang. Fabriknya pula adalah dari kain chiffon georgette yang kebiasaannya menjadi pilihan untuk shawl atau tudung.

Yang menariknya tentang design ini adalah kedudukan awning yang tidak terletak ditengah-tengah shawl. Awning terletak di sebelah tepi shawl supaya apabila dipakai mudah untuk dililit di kepala. Pemakaianya yang mudah membolehkan sesiapa sahaja memakainya. Nampak kemas dan bergaya sekali. Pilihan warna untuk tempahan kali ini adalah warna plain yang boleh dipakai dengan apa sahaja kombinasi warna baju yang sesuai.

Betapa mudahnya untuk menjahit sendiri tudung kalau sudah ada asas menjahit tudung. Tak sabar sudah untuk menunggu hari sabtu ini untuk kelas menjahit tudung.

No comments:

Post Utama

Kedai Online Nash Fesyen

Post Paling Popular

HAKCIPTA TERPELIHARA NASH FESYEN 2018